What’s in a name

10 januari 2017 0 reacties Ellen Das

Misschien doe jij het ook rond deze tijd van het jaar; even een stapje terugnemen en stilstaan bij wat er allemaal is gebeurd, de hoogte- en dieptepunten de revue laten passeren, wat hebben we ervan geleerd en des te belangrijker, vooruitkijken en plannen maken voor het nieuwe jaar.

Hoewel dit voor ons eigenlijk een continue proces is, zetten we juist nu de puntjes weer even goed op de i en nemen we onze kernwaarden weer eens onder de loep. Het leek ons een goed moment om deze ook eens met jullie te delen. Om jullie te laten weten waar wij voor staan, wat wij belangrijk vinden en waarom we bepaalde keuzes maken.

Het Love, Peace & Joy gevoel

De naam Love, Peace & Joy is niet voor niets gekozen en we hopen natuurlijk dat de naam alleen al een gevoel bij je oproept dat verder weinig uitleg behoeft. Het ‘Love, Peace & Joy gevoel’ komt bij ons terug in alle mogelijke facetten; van het productieproces van de artikelen die je terugvindt in onze shop tot het contact met jullie en de service die we willen verlenen. Dat ‘Love, Peace & Joy gevoel’ bestaat uit een aantal kernwaarden, we zetten ze hieronder op een rijtje.
lets-make-some-new-memories

#1 Persoonlijk

Persoonlijk contact staat bij ons hoog in het vaandel. We willen dat jij, ondanks de computer, tablet of telefoon die tussen ons in zit, geen drempel voelt om contact met ons op te nemen. Je kunt dus te allen tijde per telefoon, chat of mail je eventuele vragen stellen.

Wij willen graag bewijzen dat online shoppen toch persoonlijk kan zijn!

Natuurlijk moeten wij ook wel eens slapen of aandacht aan onze mannen en kinderen geven, maar vaak zijn we wel te bereiken en zo niet, dan helpen we je zo snel mogelijk. Met liefde!

#2 Servicegericht

De kernwaarden één en twee hebben natuurlijk alles met elkaar te maken. Wij gaan niet voor zomaar een goede service, eigenlijk is alleen uitmuntend voor ons goed genoeg. Hoe jij als bezoeker van onze webshop de site, het bestelproces, het contact met ons, het omgaan met eventuele mankementen (en vooral het oplossen daarvan) en de ontvangst van het pakketje beleeft is voor ons van essentieel belang. Wederzijds respect is voor ons vanzelfsprekend.

Van jullie feedback kunnen wij alleen maar leren

Evalueren is daarbij belangrijk. Dat is soms best lastig, want als een bestelling vlekkeloos verloopt (wat gelukkig meestal het geval is), dan is er weinig persoonlijk contact. Valt er toch iets voor, dan is het ons streven dat zo goed mogelijk in samenspraak met jou op te lossen. Om toch een wat beter beeld te krijgen over jullie tevredenheid, introduceerden we afgelopen jaar de mogelijkheid om via een onafhankelijke partij (KiyOh) een review in te vullen. Onafhankelijk betekent in dit geval, dat wij er geen invloed op hebben: dat wat jij invult wordt gepubliceerd. Vaak is dit erg leuk om terug te lezen (we zijn best trots op een gemiddelde beoordeling van 9,5) , maar soms is het ook aanleiding om een aantal ‘procedures’ weer eens onder de loep te nemen. We weten dat je tegenwoordig als online shopper overspoeld wordt met uitnodigingen voor evaluaties, maar je feedback wordt erg gewaardeerd, want alleen op deze manier kunnen wij er weer iets van leren. Wil jij ons ook helpen? Kijk dan op onze pagina bij KiyOh.

Toch is het soms nodig om keuzes te maken. Zo krijgen we bijvoorbeeld nog wel eens de vraag of we ook per brievenbuspost kunnen verzenden, omdat dit goedkoper is. We bieden dit momenteel niet aan, want als wij roepen ‘Voor 21.00 uur besteld, de volgende (werk)dag in huis’ vinden we dat we onze belofte na moeten komen. En bij brievenbuspost geldt nu eenmaal een deadline van 17.00 uur. We zouden dan een uitzondering op de regel moeten maken, die voor ons tot nu toe niet helder genoeg uitgelegd kan worden. Maar het is één van de punten uit de feedback, die we komende tijd zeker verder gaan onderzoeken.

#3 Kwaliteit

We vinden het belangrijk om een goede kwaliteit te leveren. Is er iets mis met één van de artikelen die je bij ons besteld hebt, dan nemen we dat altijd serieus en zoeken we naar een oplossing.

Kwaliteit boven kwantiteit

Bij kwaliteit hoort soms een wat hogere prijs en ook dat is één van de opmerkingen die af en toe door jullie gemaakt wordt. De prijs van met name kleding, wordt soms wat hoog gevonden. Toch zijn we ervan overtuigd dat de trend steeds meer zal zijn dat we gaan voor kwaliteit, mooie items waarmee je langere tijd vooruit kunt en niet de ‘fast fashion’ die je op elke straathoek tegenkomt. Liever sparen voor die ene perfecte jurk dan 100 jurkjes in je kast die je nauwelijks meer dan één keer draagt.
Skunkfunk: Nieuw in 2017 bij Love, Peace & Joy

#4 Verantwoord

Verantwoord ondernemen is voor ons de basis. Het is voor ons van essentieel belang om te weten waar onze producten vandaan komen, dat ze op verantwoorde wijze worden geproduceerd, waarbij het milieu zo min mogelijk belast wordt en dat de mensen die betrokken zijn bij het productieproces goed behandeld worden. Een kernwaarde die meer en meer belangrijk wordt. Bij de selectie van nieuwe merken zijn we hier al erg streng in. Verantwoord en duurzaam in alle aspecten van het woord, wordt wat ons betreft de standaard.

#5 Plezier

‘Feelgood fashion & lifestyle’, fijne spullen waar jij je goed in cq. bij voelt! De collecties worden keer op keer met veel liefde voor jullie samengesteld, want we willen maar één ding: Dat jij er, net als wij, blij van wordt!

Een sterk team dat elkaar goed aanvult

Onze samenwerking sinds begin vorig jaar heeft het runnen van Love, Peace & Joy alleen maar leuker gemaakt. We hebben daarnaast een paar geweldige bloggers om ons heen verzameld die met net zoveel enthousiasme als wij de leukste ideeën verzinnen. (Binnenkort verschijnen er trouwens wat vacatures op onze site, dus hou de social media in de gaten!) Naast kéihard werken vinden we het heel belangrijk om plezier te hebben en onszelf af en toe met een korreltje zout te nemen. De enige manier om plezier uit te stralen is wat ons betreft om er zelf veel plezier in te hebben.

#6 Ambitie

Onze ambities zijn niet mals, eerlijk gezegd zijn we onszelf daarin het afgelopen jaar best een paar keer tegengekomen. We willen zoveel, maar zouden wat vaker stil mogen staan bij wat we al hebben bereikt. We verhuisden onze voorraad van onze thuiskantoren naar een heus magazijn en dat zorgde voor wat meer tijd voor andere dingen. We hebben ook voor het komende jaar weer veel te veel mooie ideeën die we willen gaan uitrollen en waar we jou natuurlijk ook weer blij mee hopen te maken. Wij zijn er helemaal klaar voor: Let’s make some new memories!

Liefs,
Ester & Ellen

Woont samen met Paul in het mooie centrum van Zutphen en is moeder van Merijn (2003) en Tije (2006). Ellen wordt blij van fotograferen, het voorjaar, wilde bloemen en retro printjes en geeft oude meubeltjes graag een nieuw leven.