• Snelle bezorging
  • Vaste lage verzendkosten
  • Duurzame & betrouwbare verzending via Fietskoeriers.nl
  • Snelle bezorging
  • Vaste lage verzendkosten
  • Duurzame & betrouwbare verzending via Fietskoeriers.nl

Veelgestelde vragen

Hieronder hebben wij de meest voorkomende vragen verzameld. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op via de mail!

Over jouw account

Hoe maak ik een account aan?
Een account aanmaken kun je doen als je je eerste bestelling bij ons plaatst. Dit is niet verplicht. Het is puur gemak zodat je een volgende keer al je gegevens niet opnieuw in hoeft te vullen. 

Bestellen

Hoe blijf ik op de hoogte van mijn bestelling?
Zodra wij jouw pakketje hebben meegegeven aan de fietskoeriers, krijg je automatisch een track & trace mail. 

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Heb je een bestelling geplaatst, maar je intussen toch bedacht, stuur ons dan z.s.m. een mailtje of neem even telefonisch (0575 – 84 03 04) contact met ons op. Zolang je nog geen track & trace mail hebt ontvangen kunnen wij de order nog annuleren. 

Mijn maat is uitverkocht, krijgen jullie dit artikel nog binnen?
Hierover kun je ons het beste even een mail sturen onder vermelding van het artikel en de gewenste maat. 

Welke betaalmethoden hebben jullie?
Alle betaalmethoden vind je op onze pagina Verzenden en betalen

Kan ik met VVV bonnen betalen?
Het is bij ons helaas niet mogelijk om met VVV-bonnen te betalen.

Kan ik een bestelling ook ophalen?
Je kunt een bestelling ook bij ons ophalen, dit kun je tijdens het bestelproces aangeven. Als je bestelling klaar staat krijg je van ons een berichtje met daarin alle informatie die je nodig hebt. 

Kan ik bij jullie langskomen om te passen?
Dat is mogelijk op afspraak. Wij hebben een digitale agenda waarin je zelf eenvoudig een tijdslot kunt reserveren. Je vindt deze en meer informatie op onze pagina Persoonlijk advies.

Ruilen of retourneren

Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?
Op het moment dat je in de track & trace van jouw retourzending kunt zien dat het pakketje weer bij ons is aangekomen, dan zullen wij jouw retour zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen, verwerken en het tegoed via de betaalprovider waarmee je de oorspronkelijke bestelling hebt afgerekend, retourneren.

Waarom rekenen jullie verzendkosten?
We zijn continue bezig om te kijken wat de meest verantwoorde manier is om om te gaan met de verzend- en de retourkosten. Daarom werken we met vaste lage verzendkosten (waarvan de helft van de werkelijke kosten voor rekening van ons en de helft voor jou als klant) en we verzenden graag op een zo duurzaam mogelijke manier. Daarnaast horen we vaak over de tijdsdruk en lage beloning van koeriers, dit is iets wat wij niet willen stimuleren, dit is daarom voor ons ook een onderdeel dat we belangrijk vinden om rekening mee te houden voor deze sector.

Waarom moet ik betalen voor een retour?
Er zijn een aantal redenen waarom je bij ons zelf betaalt voor je retourzending. Ten eerste zijn wij geen mega grote webshop die al deze kosten voor eigen rekening kan nemen. Zouden we bijvoorbeeld retourneren gratis maken, dan moeten we de standaard verzendkosten omhoog doen. Daarnaast vinden we het belangrijk om samen bewust om te gaan met online bestellen. Laagdrempeligheid zorgt voor makkelijker meer bestellen en dus ook retour sturen. Ook wij dragen hier natuurlijk een stukje verantwoordelijkheid en daarom informeren we je van te voren graag zo duidelijk en compleet mogelijk met onze maattabellen en specificaties en door het toevoegen van zoveel mogelijk filmpjes waarop je een kledingstuk bij iemand ‘aan’ ziet. Op het moment dat een bestelling volledig retour gestuurd wordt, dan worden overigens ook de kosten van de heenzending teruggeboekt (dat is een wettelijke bepaling).

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Alle informatie rondom het retourneren van een bestelling vind je op de lichtblauwe pakbon in het pakketje of op onze pagina Ruilen en retourneren.

Hoe kan ik een artikel ruilen?
Om een artikel te ruilen hanteer je dezelfde procedure als bij een retournering en bestel je het artikel opnieuw via onze website.

Kan ik mijn bestelling na 14 dagen nog retourneren?
Voor afwijkende retourverzoeken kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik mijn retour op laten halen door Fietskoeriers?
Dit is helaas nog niet mogelijk. Je kunt zelf kiezen via welke verzendpartij je een pakketje terug wilt sturen. Ons retouradres vind je op de pakbon of de pagina Ruilen en retourneren.

Kan ik een bestelling ook terugbrengen?
Je kunt een bestelling ook bij terugbrengen. Het beste neem je even contact met ons op om zeker te weten dat je niet voor een dichte deur komt te staan. 

Klachten

Ik heb een klacht over een artikel, kan ik mijn artikel retourneren? 
Bij klachten willen we je vragen ons een mail te sturen en indien mogelijk een foto mee te sturen alvorens je iets naar ons terugstuurt. 

Zit er garantie op jullie kleding?
Klachten bekijken we altijd in overleg (soms met de leverancier). Garantie is afhankelijk van verschillende omstandigheden. Neem daarom altijd contact met ons op, bij voorkeur via mail, als je een vraag hebt over een garantie. 

Over de kleding

Hoe kies ik de juiste maat?
Om de juiste maat te bepalen lees je als eerste altijd goed de beschrijving bij een artikel. Wij passen de kleding altijd door en als iets ruim of klein valt, dan zetten wij dat er bij. Daarnaast maken wij voor elk kledingstuk een maattabel. Het kledingstuk is daarvoor plat gelegen, aan de voorzijde opgemeten. Vergelijk de opgegeven afmetingen met een goed zittend vergelijkbaar kledingstuk voor het bepalen van de juiste maat.

Kunnen jullie mij een suggestie doen voor bijpassende artikelen? 
We kijken uiteraard graag met je mee voor een bijpassend vestje of de juiste kleur panty. Als je ons een mail stuurt met daarin vermeld de artikelen die je op het oog hebt, dan reageren wij daarop zo snel mogelijk.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn kleding mooi blijft?
Check altijd het waslabel. Wij adviseren om je kleding nooit warmer dan op 30 graden te wassen en het niet in de droger te doen. Verder is het onverstandig om spijkergoed met andere kleding samen te wassen, dit werkt als schuurpapier. Kleding van wol vraagt een speciale behandeling, zie hiervoor de omschrijving of het wasetiket. Verder adviseren wij met name wol en andere kwetsbare stoffen zoveel mogelijk liggend in je kast op te bergen. 

Technische specificaties bij kleding

Wat is het verschil tussen een softshell-, regen- en tussenjas?
Het verschil tussen een softshelljas en een regenjas is dat een softshelljas een dun laagje fleece heeft aan de binnenzijde. Een regenjas heeft meestal geen voering en vaak ook naden die geseald zijn om doorlekken te voorkomen. Dit soort specificaties vind je altijd in onze omschrijving. Een tussenjas is een benaming voor een jas die vaak gedragen wordt in de overgang naar de verschillende seizoenen. Tussen een zomer- en een winterjas in dus. Mocht er iets niet duidelijk zijn of je hebt aanvullende vragen, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Wat is een thermolite-voering?
Een thermolite voering is gemaakt van fleece gecombineerd met thermolite, een lichtgewicht isolerend materiaal dat warmte biedt bij de meest extreme weersomstandigheden. Het bestaat uit holle vezels, die de lucht vasthouden voor een betere isolatie. Omdat het materiaal zo licht voelt wordt vaak gedacht dat het niet warm zal zijn bij koude omstandigheden, maar dat is een misverstand. Thermolite is één van de aangenaamste materialen die je je voor de winter kunt wensen.

Wat is een 'eco finish' coating?
Dit is een water- en vuilafstotende en winddichte biologisch afbreekbare coating, die wel ademend is. Deze laag is vrij van gefluoreerde stoffen en draagt daarnaast bij aan kleurbehoud. Deze coating zal wel ‘slijten’ na een aantal keer wassen. Om een jas waterafstotend en winddicht te houden, adviseren wij om deze te wassen met een speciaal waterafstotend wasmiddel.

Wat betekent waterkolom bij de jassen?
​​Bij veel van onze jassen die waterafstotend of waterdicht zijn, zie je een waterkolom in de beschrijving staan. De waterkolom geeft aan in welke mate een jas waterdicht is. Hoe hoger het getal is dat wordt vermeld, hoe hoger de waterdichtheid van het materiaal. Een hogere waterkolom betekent ook dat het langer duurt voordat iets doorlekt bij druk, als je bijvoorbeeld ergens tegenaan leunt, gaat zitten of een rugzak draagt.

Deze waterdichtheid wordt getest met een 'waterkolom'. Dit is simpelweg een buis (kolom) met een diameter van ca. 2,5 cm. Deze kolom wordt op het materiaal geplaatst en daar wordt water in gegoten. Vervolgens wordt gekeken bij welke hoeveelheid water het materiaal begint te lekken. Een waterkolom van 4.000 mm wil dus zeggen dat het materiaal pas lekt wanneer het onder druk staat van minimaal 4 meter water.

Wat betekent dit nu in de praktijk? Hieronder een indicatie van de bij ons meest voorkomende getallen:

1.000 mm - 5.000 mm
Goed waterafstotend, maar niet bestand tegen enige vorm van druk. Zo’n jas houdt kleine regenbuien of miezerregen goed tegen, maar er is een kans op lekken als je bijvoorbeeld op natte oppervlakten gaat zitten, ergens tegenaan leunt of een rugzak draagt.

5.000 mm - 15.000 mm
Behoorlijk waterdicht in de regen en bestand tegen veel vormen van druk. Pas bij langdurige druk zal het materiaal gaan lekken. Heel geschikt als je bijvoorbeeld elke dag een half uurtje naar je werk moet fietsen.

Jassen boven de 15.000 mm zijn in zeer hoge mate waterdicht en geschikt voor langdurige, zelfs onder meer druk. Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan de wat zwaardere outdoor activiteiten. Let er in dit geval ook altijd op dat een jas gesealde naden heeft om doorlekken te voorkomen.

Hoe zorg je dat de jas waterafstotend of waterdicht blijft?
Om een jas waterafstotend en winddicht te houden, adviseren wij om deze te wassen met een speciaal waterafstotend wasmiddel. Springyard is een merk dat verschillende ecovriendelijke middelen op de markt brengt.