Verzenden en betalen

Betalen
Bij online shoppen staat veiligheid voorop. Je kunt bij ons daarom kiezen uit de volgende betaalmogelijkheden:

– iDEAL
– Bancontact / Mister Cash
– PayPal
– Sofort Banking
– KBC/CBC Payment
– Belfius
– Creditcard
– Overboeking*
– Billink (kijk voor de voorwaarden van achteraf betalen in onze algemene voorwaarden)

* Bij een betaling via overboeking kan het een paar werkdagen duren voordat wij je betaling binnen hebben. Je order wordt pas verstuurd op het moment dat wij je betaling ontvangen hebben. Je moet dan dus rekening houden met een langere levertijd. De artikelen worden maximaal 5 dagen voor je gereserveerd.

Voor overschrijvingen kun je de volgende gegevens gebruiken:
IBAN: NL91 BUNQ 2291 1696 61
BIC/SWIFT: BUNQNL2A

Verzending
Onze pakketjes verzenden wij via Fietskoeriers.nl, omdat wij duurzaamheid en het milieu belangrijk vinden. Fietskoeriers.nl is de duurzaamste, maar ook nog eens meest klantvriendelijke en betrouwbare pakketbezorger van Nederland. Alle pakketjes die in de stad bezorgd moeten worden, worden met groengasauto’s afgeleverd in een hub aan de rand van de stad en van daaruit op de fiets bij je thuisbezorgd. Voor alle bezorgingen buiten de stad, worden de groengasauto’s ingezet. Door de combinatie van het inzetten van duurzame vervoersmiddelen, het slimme logistieke netwerk en het persoonlijke contact met ontvangers zorgen we er met zijn allen voor dat pakketjes zo veel mogelijk in één keer bezorgd worden. Op die manier beperken we de uitstoot van CO2 per pakketje tot een minimum.

Pakketjes die via Fietskoeriers worden verzonden kunnen snel worden bezorgd. Bestel je voor 11.00 uur, dan vindt de bezorging standaard plaats op werkdagen tussen 18:00 uur en 22:00 uur. Je ontvangt van te voren een berichtje van de Fietskoerier met het verwachte bezorgmoment. Ben je niet thuis? Dan kun je via de klantenservice van Fietskoeriers.nl, al vóórdat de bezorger voor een dichte deur komt te staan, een nieuwe bezorgafspraak maken. Zo kun je bijvoorbeeld een nieuwe bezorgdatum afspreken of een ander adres opgeven. Handig toch? De klantenservice is van 08:00 uur tot 22:30 uur te bereiken via WhatsApp, live chat en telefoon. Ben je niet thuis om een pakket aan te nemen, dan kan het bij de buren afgeleverd worden. Lukt dat niet, dan volgen er nog 2 bezorgpogingen op andere dagen.

Kijk voor meer informatie op Fietskoeriers.nl.

Verzending buiten Nederland
Bij een zending naar het buitenland bezorgt Fietskoeriers tot in Nederland. Daarna wordt het pakket overgedragen aan de reguliere postbezorging in het betreffende land. Ben je niet thuis om een pakket aan te nemen, dan volgen er nog 2 bezorgpogingen op andere dagen. Daarna wordt de bestelling weer naar ons geretourneerd. Vergeet niet om je telefoonnummer bij de bestelling te vermelden, zodat er contact met je opgenomen kan worden indien nodig.

Artikelen met een langere levertijd
Wanneer er bij je bestelling artikelen zitten met een langere levertijd, dan wordt dit altijd vermeld. Wij verzenden dan je volledige bestelling op het moment dat deze compleet is. Heb je de andere artikelen eerder nodig, neem dan even contact met ons op.

Administratie- en verzendkosten
Wij hanteren een vast tarief voor de administratie- en verzendkosten:
Brievenbuspost Nederland: € 2,95
Pakketpost Nederland: € 5,95
Brievenbuspost België en Duitsland: € 5,95
Pakketpost België en Duitsland: € 9,95

Je kunt bij ons, voor zover mogelijk, zelf je verzendkosten kiezen. Past het door de brievenbus, dan kun je kiezen voor een goedkoper tarief, wil je het vandaag in huis hebben, dan kies je voor pakketbezorging via Fietskoeriers. Bestellingen uit Nederland met een orderbedrag van meer dan € 100,- worden altijd gratis verzonden.

Order- en verzendbevestiging per e-mail
Van elke afgeronde bestelopdracht krijg je een automatische orderbevestiging per e-mail. De orderbevestiging is geen betaalbewijs, maar geeft alleen aan dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen en dat wij je order goed hebben ontvangen. Zodra je bestelling ter verzending is aangeboden ontvang je een bericht met de track & trace code. Een enkele keer worden deze automatische bevestigingen tegengehouden door het spamfilter, dus heb je niets ontvangen, check dan eerst even je spambox.